W ramach tego samego zadania poszerzone do 38 m zostanie wejście do portu, co ma skutkować, jak poinformowano, zmniejszeniem falowania wewnątrz portu. Wydłużone molo będzie równocześnie stanowić falochron osłonowy także zmniejszający falowanie w basenach portu.

Najpewniej właśnie falowanie oraz spłycenie głębokości w okolicach pirsu do około 1,3 m ogranicza dostępność portu dla niektórych jednostek oraz pełne wykorzystanie infrastruktury portowej. Na pewno zaplanowano od narożnika nasady pirsu w stronę ulicy Gdańskiej, wydłużenie nabrzeża postojowego. Z pewnością na dalszym odcinku wykonane zostanie umocnienie brzegów wschodniego i północnego.

Poza tym przy zmodernizowanym pirsie cumować będą statki pasażerskie białej floty i jednostki Urzędu Morskiego w Gdyni. Przede wszystkim wspomniane działania rozwiążą problem falowania w porcie, poprawią bezpieczeństwo. Tu też umożliwią pełne wykorzystanie infrastruktury oraz podwyższą dostępność portu dla różnych jednostek.

Wszystko ma być gotowe do końca 2022 r. Na pewno w ostatnim czasie podpisano umowę na unijne dofinansowanie inwestycji – wyniesie 11,2 mln zł. Z pewnością pochodzisz sobie po nowym molo za rok.

Wkrótce Urząd Morski w Gdyni ma podpisać z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa umowę na dofinansowanie budowy falochronu zachodniego. Ma on mieć  długości 134 m, Basen III – Nowa Karczma.